Balet Na pointach HR zakończył swój performance!

W dniach 10-11 października odbyła się 6. już edycja Konferencji HR w Centrach Usług Biznesowych i IT. W samym sercu krakowskiego starego miasta spotkali się HR Managerowie, Dyrektorzy i kluczowi Specjaliści z branży, by razem postawić „HR na Pointach”. 

Użyta przez organizatorów metafora baletowa tylko na pozór może mieć dalekie konotacje z HR. Taniec baletowy na pointach, to przejście na wyższy poziom w sztuce tanecznej, to zwrócenie się ku precyzji, doskonaleniu i silniejszemu rozwijaniu aspektów technicznych. To przejście z amatorstwa na zawodowstwo. Jest to też symbol zwinności, elastyczności, zaangażowania i determinacji. Jak w balecie, tak i w HR, ważne są żelazna konsekwencja, ale i nieograniczona elastyczność; ciągłe doskonalenie techniki a także szukanie trafnych i efektywnych metod. 

Metafora baletowa daje więc wprost odniesienia do HR i wyzwań, z którymi ta branża mierzy się na co dzień, dlatego w tym roku na scenę wkroczyła zwinność i doskonalenie rozwiązań. W tej edycji agenda Konferencji była mocno skupiona na problemie relacji między HR a biznesem. Na scenie w blasku reflektorów postawione zostały niesztampowe, czasem kontrowersyjne  rozwiązania z branży. Dlatego właśnie, by pokazać ciągły rozwój, procesualność pewnych rozwiązań, program konferencji został oparty na cyklu Deminga: Plan-Do-Check-Act, a więc na zasadzie nieustannego ulepszania i doskonalenia. 

AKT I Plan

Akt I poświęciliśmy planowaniu, przygotowaniu, przymiarkom i ćwiczeniom do występu HR przed biznesową widownią. Była to spektakularna konfrontacja oczekiwań biznesu z HR i dużą porcją inspiracji. Pierwsza prelekcja Konferencji HR w Centrach wygłoszona została przez szachistę i mówcę inspiracyjnego – Michała Kanarkiewicza – który opowiedział, jak zmienić taktyczne operacje w strategiczne myślenie w działach HR. Uczestnicy mogli dowiedzieć się  jak opracować strategię dla pracownika organizacji i czym w ogóle rożni się wspomniana strategia od taktyki. Przekonaliśmy się, że pewnych metod analitycznego myślenia HR-owcy mogliby uczyć się właśnie od…szachistów! Po tym inspiracyjnym wystąpieniu przyszła pora na sesję praktyk – Tomasz Wronkowski i Kamila Głogowska z firmy Sodexo, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, podpowiedzieli jak nie zagubić się w sieci benefitów pracowniczych i co tak naprawdę podnosi motywację pracowników w działach IT. Po intensywnej przerwie networkingowej, poznaliśmy… przepis na radosną organizację, zaserwowany przez Kasię Zadrożną z firmy Amrest. Przekonaliśmy się, że nie dość, że szczęście pracowników w organizacji jest możliwe, to jeszcze są sposoby na jego efektywne zmierzenie. Absolutną gwiazdą tegorocznej Konferencji, osobą która porwała tłumy i otrzymała zdecydowanie najdłuższe brawa był człowiek-legenda branży SSC – Romek Lubaczewski. W swoim niesamowitym wystąpieniu, opartym w całości na imponującym doświadczeniu i przenikliwym spostrzeżeniom, pomógł zrozumieć globalne zjawiska biznesowe w nadchodzącej przyszłości. Romek zabrał Uczestników w niesamowitą podróż w biznesową przyszłość, czym zakończył Akt I.  

AKT II Do

W Akcie II naszego spektaklu skupiliśmy się przede wszystkim na praktyce HR. Na scenie mieliśmy przyjemność gościć najbardziej niekonwencjonalne i idące pod prąd rozwiązania szeroko rozumianego Human Resources. Zostały one zaprezentowane przez (nie) Szefa Lunar Logic, Pawła Brodzińskiego, który opowiedział, jak w swojej organizacji rekrutuje pod prąd wszelkim schematom i jakie wyniki pozwala mu to osiągnąć. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca i rekrutacja w firmie bez działu HR i bez managerów, za to z nieortodoksyjnym podejściem do zatrudniania i dbania o pracownika. Kolejną dawkę świetnych rozwiązań Uczestnicy otrzymali od Kariny Popieluch, Trenerki Biznesu, wykładającej m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego, która podpowiedziała, jak zwinnie i efektywnie zarządzać zmianami w organizacjach i wypunktowała w tym kontekście najczęstsze błędy managerów oraz zagrożenia jakie niosą za sobą. Pierwszy dzień Konferencji zamknęła Agnieszka Piotrowska – soul coach, trener biznesu i wieloletni HR-owiec. W swojej prelekcji zajęła się charakterystyką energii męskich i żeńskich oraz tym, jakie mają przełożenie na oczekiwania wobec liderów przyszłości. Zainspirowała również naszych Uczestników i podpowiedziała, jak pracować nad wspomnianymi energiami, indywidualnie i na poziomie organizacji, żeby wzmacniać efektywność i zadowolenie z własnego życia. Aktem II zakończyliśmy pierwszą, merytoryczną część Konferencji HR w Centrach. Zaraz po tym Uczestnicy udali się na spacer z przewodnikiem urokliwymi uliczkami magicznego Starego Miasta, by dotrzeć do restauracji Baroque, gdzie odbyła się nieformalna część networkingu i integracji. 

AKT III Check

Nadszedł drugi dzień Konferencji, a wraz z nim Akt III, czyli według naszego schematu czas na wdrożenie zaproponowanych innowacji w praktyce i sprawdzenie, jak sobie radzi teoria HR w starciu z oczekiwaniami biznesu. Poranną sesję otworzył, znany naszym stałym bywalcom, pogromca mitów menedżerskich dr Piotr Prokopowicz. Swoim wystąpieniem udowodnił, że ageism (nie) jest ok – pokazał wiele niesamowicie inspirujących informacji dotyczących pokoleń, a właściwie brawurowo rozprawił się ze stereotypami o nich. Udowodnił słuchaczom, że zarządza się ludźmi, a nie ich wiekiem. Następnie Łukasz Kobus z firmy CIMA w swoim energetycznym wystąpieniu przedstawił wizję transformacji działu finansowego i zdefiniował nowe kompetencje działów finansowych. Scrum Master & Agile Coach Marcin Aks Grochowina wyjaśnił naszym uczestnikom, dlaczego facylitacja i Scrum są nierozerwalnie ze sobą związane. W trakcie swojej prelekcji Marcin zaprosił do swojego świata i przedstawił przewodnik po zasadach gry w Scruma, szesnaście postaw Scrum Mastera (zarówno tych dysfunkcyjnych, jak i wzorcowych) oraz modele faz rozwoju zespołu. W niezwykle życiowej prezentacji, bo poruszającej problemy, które dotykają nas również po wyjściu z pracy, dr Małgorzata Majewska z chirurgiczną precyzją rozłożyła na czynniki pierwsze zjawisko hejtu, zilustrowała krok po kroku wszystkie stadia jego ewolucji. Podczas swojego wystąpienia postawiła pytanie, w jaki sposób HR-owcy powinni tworzyć środowisko pracy, gdzie funkcjonuje komunikacja bez  werbalnej przemocy. Uczestnicy dowiedzieli się, co HR może zrobić w obszarze swego działania, aby minimalizować przejawy hejtu i osłabiać jego działanie w organizacjach. Tym mocnym akcentem, po którym posypały się gromkie brawa, skończyliśmy akt II a przed nami pozostał już tylko Epilog, wielki finał w którym wystąpił…  

Epilog Act! 

Greg Albrecht jako pas de caractere. Reflektor uwagi został zdjęty z naszego życia zawodowego i skierowany na…  życie sensu stricto. Wielki finał to postawienie na pierwszym planie po prostu człowieka. Ta wyjątkowa sesja motywacyjna wypointowała, że nieraz ważniejsze od tego, co robisz w życiu zawodowym, będą Twoje własne ludzkie potrzeby i dążenia. Jak być na bieżąco ze swoim własnym rozwojem i jak zbudować aktywną strategię swojego rozwoju – nad tym właśnie zastanawiał się Greg wraz z naszymi Uczestnikami w wielkim finale 6. edycji Konferencji HR w Centrach Usług Biznesowych i IT. 

Kurtyna!

Tegoroczna edycja HR w Centrach usług Biznesowych i IT przeszła już do historii. Zadowoleni uczestnicy wrócili do swoich firm, naładowani solidną dawką wiedzy i inspiracji – gotowi do wdrażania nowych rozwiązań. Swoją satysfakcję wyrazili w ankietach ewaluacyjnych, w których oceniali poszczególne elementy całego wydarzenia, zarówno program merytoryczny, jak i organizację i wieczorną integrację. Po podliczeniu głosów, jesteśmy dumni z tego, że z każdym rokiem osiągamy coraz lepsze rezultaty. W tym roku zaliczyliśmy absolutnie rekordową średnią! Mierzymy coraz wyżej i na pewno na tym nie poprzestaniemy! 🙂  Bardzo dziękujemy za wszystkie niezwykle cenne wskazówki i wyrazy uznania. Cieszymy się, że nasza praca ma znaczenie! Do zobaczenia w Krakowie za rok!

Relacja foto i video z wydarzenia dostępna na: www.HRwcentrach.pl

Comments are closed.