W dniach 10-11 października odbyła się 6. już edycja Konferencji HR w Centrach Usług Biznesowych i IT. W samym sercu krakowskiego starego miasta spotkali się HR Managerowie, Dyrektorzy i kluczowi Specjaliści z branży, by razem postawić „HR na Pointach”.
Użyta przez organizatorów metafora baletowa tylko na pozór może mieć dalekie konotacje z HR. Taniec baletowy na pointach, to przejście na wyższy poziom w sztuce tanecznej, to zwrócenie się ku precyzji, doskonaleniu i silniejszemu rozwijaniu aspektów technicznych. To przejście z amatorstwa na zawodowstwo. Jest to też symbol zwinności, elastyczności, zaangażowania i determinacji. Jak w balecie, tak i w HR, ważne są żelazna konsekwencja, ale i nieograniczona elastyczność; ciągłe doskonalenie techniki a także szukanie trafnych i efektywnych metod.
Metafora baletowa daje więc wprost odniesienia do HR i wyzwań, z którymi ta branża mierzy się na co dzień, dlatego w tym roku na scenę wkroczyła zwinność i doskonalenie rozwiązań. W tej edycji agenda Konferencji była mocno skupiona na problemie relacji między HR a biznesem. Na scenie w blasku reflektorów postawione zostały niesztampowe, czasem kontrowersyjne rozwiązania z branży. Dlatego właśnie, by pokazać ciągły rozwój, procesualność pewnych rozwiązań, program konferencji został oparty na cyklu Deminga: Plan-Do-Check-Act, a więc na zasadzie nieustannego ulepszania i doskonalenia.
Akt I poświęciliśmy planowaniu, przygotowaniu, przymiarkom i ćwiczeniom do występu HR przed biznesową widownią. Była to spektakularna konfrontacja oczekiwań biznesu z HR i dużą porcją inspiracji. Pierwsza prelekcja Konferencji HR w Centrach wygłoszona została przez szachistę i mówcę inspiracyjnego – Michała Kanarkiewicza – który opowiedział, jak zmienić taktyczne operacje w strategiczne myślenie w działach HR. Uczestnicy mogli dowiedzieć się jak opracować strategię dla pracownika organizacji i czym w ogóle rożni się wspomniana strategia od taktyki. Przekonaliśmy się, że pewnych metod analitycznego myślenia HR-owcy mogliby uczyć się właśnie od…szachistów! Po tym inspiracyjnym wystąpieniu przyszła pora na sesję praktyk – Tomasz Wronkowski i Kamila Głogowska z firmy Sodexo, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, podpowiedzieli jak nie zagubić się w sieci benefitów pracowniczych i co tak naprawdę podnosi motywację pracowników w działach IT. Po intensywnej przerwie networkingowej, poznaliśmy… przepis na radosną organizację, zaserwowany przez Kasię Zadrożną z firmy Amrest. Przekonaliśmy się, że nie dość, że szczęście pracowników w organizacji jest możliwe, to jeszcze są sposoby na jego efektywne zmierzenie. Absolutną gwiazdą tegorocznej Konferencji, osobą która porwała tłumy i otrzymała zdecydowanie najdłuższe brawa był człowiek-legenda branży SSC – Romek Lubaczewski. W swoim niesamowitym wystąpieniu, opartym w całości na imponującym doświadczeniu i przenikliwym spostrzeżeniom, pomógł zrozumieć globalne zjawiska biznesowe w nadchodzącej przyszłości. Romek zabrał Uczestników w niesamowitą podróż w biznesową przyszłość, czym zakończył Akt I.
W Akcie II naszego spektaklu skupiliśmy się przede wszystkim na praktyce HR. Na scenie mieliśmy przyjemność gościć najbardziej niekonwencjonalne i idące pod prąd rozwiązania szeroko rozumianego Human Resources. Zostały one zaprezentowane przez (nie) Szefa Lunar Logic, Pawła Brodzińskiego, który opowiedział, jak w swojej organizacji rekrutuje pod prąd wszelkim schematom i jakie wyniki pozwala mu to osiągnąć. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca i rekrutacja w firmie bez działu HR i bez managerów, za to z nieortodoksyjnym podejściem do zatrudniania i dbania o pracownika. Kolejną dawkę świetnych rozwiązań Uczestnicy otrzymali od Kariny Popieluch, Trenerki Biznesu, wykładającej m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego, która podpowiedziała, jak zwinnie i efektywnie zarządzać zmianami w organizacjach i wypunktowała w tym kontekście najczęstsze błędy managerów oraz zagrożenia jakie niosą za sobą. Pierwszy dzień Konferencji zamknęła Agnieszka Piotrowska – soul coach, trener biznesu i wieloletni HR-owiec. W swojej prelekcji zajęła się charakterystyką energii męskich i żeńskich oraz tym, jakie mają przełożenie na oczekiwania wobec liderów przyszłości. Zainspirowała również naszych Uczestników i podpowiedziała, jak pracować nad wspomnianymi energiami, indywidualnie i na poziomie organizacji, żeby wzmacniać efektywność i zadowolenie z własnego życia. Aktem II zakończyliśmy pierwszą, merytoryczną część Konferencji HR w Centrach. Zaraz po tym Uczestnicy udali się na spacer z przewodnikiem urokliwymi uliczkami magicznego Starego Miasta, by dotrzeć do restauracji Baroque, gdzie odbyła się nieformalna część networkingu i integracji.
Nadszedł drugi dzień Konferencji, a wraz z nim Akt III, czyli według naszego schematu czas na wdrożenie zaproponowanych innowacji w praktyce i sprawdzenie, jak sobie radzi teoria HR w starciu z oczekiwaniami biznesu. Poranną sesję otworzył, znany naszym stałym bywalcom, pogromca mitów menedżerskich dr Piotr Prokopowicz. Swoim wystąpieniem udowodnił, że ageism (nie) jest ok – pokazał wiele niesamowicie inspirujących informacji dotyczących pokoleń, a właściwie brawurowo rozprawił się ze stereotypami o nich. Udowodnił słuchaczom, że zarządza się ludźmi, a nie ich wiekiem. Następnie Łukasz Kobus z firmy CIMA w swoim energetycznym wystąpieniu przedstawił wizję transformacji działu finansowego i zdefiniował nowe kompetencje działów finansowych. Scrum Master & Agile Coach Marcin Aks Grochowina wyjaśnił naszym uczestnikom, dlaczego facylitacja i Scrum są nierozerwalnie ze sobą związane. W trakcie swojej prelekcji Marcin zaprosił do swojego świata i przedstawił przewodnik po zasadach gry w Scruma, szesnaście postaw Scrum Mastera (zarówno tych dysfunkcyjnych, jak i wzorcowych) oraz modele faz rozwoju zespołu. W niezwykle życiowej prezentacji, bo poruszającej problemy, które dotykają nas również po wyjściu z pracy, dr Małgorzata Majewska z chirurgiczną precyzją rozłożyła na czynniki pierwsze zjawisko hejtu, zilustrowała krok po kroku wszystkie stadia jego ewolucji. Podczas swojego wystąpienia postawiła pytanie, w jaki sposób HR-owcy powinni tworzyć środowisko pracy, gdzie funkcjonuje komunikacja bez werbalnej przemocy. Uczestnicy dowiedzieli się, co HR może zrobić w obszarze swego działania, aby minimalizować przejawy hejtu i osłabiać jego działanie w organizacjach. Tym mocnym akcentem, po którym posypały się gromkie brawa, skończyliśmy akt II a przed nami pozostał już tylko Epilog, wielki finał w którym wystąpił…
…Greg Albrecht jako pas de caractere. Reflektor uwagi został zdjęty z naszego życia zawodowego i skierowany na… życie sensu stricto. Wielki finał to postawienie na pierwszym planie po prostu człowieka. Ta wyjątkowa sesja motywacyjna wypointowała, że nieraz ważniejsze od tego, co robisz w życiu zawodowym, będą Twoje własne ludzkie potrzeby i dążenia. Jak być na bieżąco ze swoim własnym rozwojem i jak zbudować aktywną strategię swojego rozwoju – nad tym właśnie zastanawiał się Greg wraz z naszymi Uczestnikami w wielkim finale 6. edycji Konferencji HR w Centrach Usług Biznesowych i IT.
Tegoroczna edycja HR w Centrach usług Biznesowych i IT przeszła już do historii. Zadowoleni uczestnicy wrócili do swoich firm, naładowani solidną dawką wiedzy i inspiracji – gotowi do wdrażania nowych rozwiązań. Swoją satysfakcję wyrazili w ankietach ewaluacyjnych, w których oceniali poszczególne elementy całego wydarzenia, zarówno program merytoryczny, jak i organizację i wieczorną integrację. Po podliczeniu głosów, jesteśmy dumni z tego, że z każdym rokiem osiągamy coraz lepsze rezultaty. W tym roku zaliczyliśmy absolutnie rekordową średnią! Mierzymy coraz wyżej i na pewno na tym nie poprzestaniemy! 🙂 Bardzo dziękujemy za wszystkie niezwykle cenne wskazówki i wyrazy uznania. Cieszymy się, że nasza praca ma znaczenie! Do zobaczenia w Krakowie za rok!
Relacja foto i video z wydarzenia dostępna na: www.HRwcentrach.pl
We are among the first recruitment agencies and personnel consulting companies in Poland. Since 1991 we have provided recruitment and consulting services to key players operating on the market in Poland.
Jesteśmy jedną z pierwszych agencji rekrutacyjnych i firm doradztwa personalnego w Polsce. Od 1991 roku wspieramy działania HR z zakresu rekrutacji i konsultingu wśród czołowych firm prowadzących działalność na polskim rynku.
2024-11-26
2024-11-13
Comments are closed.