Nie ma organizacji perfekcyjnych, które od pierwszego dnia funkcjonują jak szwajcarski zegarek. To naturalne, że pojawiają się mniejsze lub większe kryzysy albo choćby tarcia pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Z punktu widzenia menedżerów niezbędne jest prowadzenie takiej polityki komunikacyjnej, która będzie minimalizować straty, a szkody przekształcać w korzyści na przyszłość. Pomaga w tym audyt komunikacji wewnętrznej.
Każda firma wykształca jedyną w swoim rodzaju kulturę pracy, a każdy pracownik dokłada swoją cegiełkę do jej funkcjonowania. Niekiedy relacje między pracownikami stają się jednak źródłem problemów wewnątrz organizacji. Odmienne oczekiwania, trudności z nazywaniem pewnych zjawisk lub jawne spory międzyludzkie – to problemy, które da się wyeliminować poprzez skuteczne działania komunikacyjne. Język jest potężnym narzędziem, potrafi w niemal magiczny sposób zwiększyć szansę na sukces jednostek i całej organizacji, jest jednak także orężem walki i nierzadko przynosi realne szkody.
Dlatego każdy widoczny problem w sferze komunikacji trzeba przeanalizować maksymalnie obiektywnie. Nawet najlepsi menedżerowie mogą mieć z tym problem – są przecież ważną częścią zachodzących procesów, nierzadko konflikty wiążą się z ich postawą. Nie zawsze zarządzający firmą są w stanie podjąć odpowiedzialne i skuteczne działania. W tej sytuacji idealnym rozwiązaniem jest kontakt z wyspecjalizowaną agencją, która oferuje kompleksowy audyt komunikacji wewnętrznej.
Dzięki zewnętrznemu audytowi komunikacji można się dowiedzieć, jaka jest sytuacja wyjściowa i co stało się przyczyną konfliktów lub nieporozumień. Na pewno są elementy kultury organizacyjnej, które mogą ulec poprawie. Audytorzy nie tylko dogłębnie analizują, ale i przedstawiają wnioski oraz rekomendują rozwiązania. To właśnie one sprawiają, że wiadomo, co robić w przyszłości, żeby nie dochodziło do nieporozumień i konfliktów pomiędzy pracownikami.
Wiele problemów w organizacji pozostaje nienazwanych. Co więcej, uczestnicy różnych procesów mogą nie mieć świadomości, że przyczyniają się do pogłębiania sporów czy obniżania efektywności. Specjalista z zewnątrz może zachować względny obiektywizm, a przez to zauważać elementy, na które trzeba położyć nacisk i je zmienić. To szczególnie przydatne w rozwijających się firmach i organizacjach, które zdają się pogrążać w marazmie. Niezależnie od specyfiki branży istnieją uniwersalne rozwiązania komunikacyjne, które przynoszą pożądane efekty.
Proponowane rozwiązanie, czyli audyt komunikacji, opiera się o sprawdzone techniki diagnostyczne. Badanie członków organizacji kończy się kompleksowym raportem, który ułatwia zmianę dotychczasowej sytuacji. Dla profesjonalistów liczą się twarde dane i mierzalne zjawiska. To one unaoczniają potrzebę przeprowadzenia reform i konkretnych działań naprawczych.
Każdy kryzys da się zażegnać. Potrzeba do tego silnej woli, ale i profesjonalnych narzędzi. Nie ze wszystkim człowiek poradzi sobie sam – nierzadko potrzebuje pomocy z zewnątrz. W przypadku firm konieczna może być pomoc agencji doradztwa personalnego. Audyt komunikacji to szansa na skuteczne rozwiązanie wewnętrznych kryzysów. Warto go wdrożyć w swojej organizacji i uzyskać szereg korzyści:
Jesteśmy jedną z pierwszych agencji rekrutacyjnych i firm doradztwa personalnego w Polsce. Od 1991 roku wspieramy działania HR z zakresu rekrutacji i konsultingu wśród czołowych firm prowadzących działalność na polskim rynku.
Jesteśmy jedną z pierwszych agencji rekrutacyjnych i firm doradztwa personalnego w Polsce. Od 1991 roku wspieramy działania HR z zakresu rekrutacji i konsultingu wśród czołowych firm prowadzących działalność na polskim rynku.
Comments are closed.