Coraz częściej dochodzą do nas głosy o zwolnieniach. Jako agencja rekrutacyjna widzimy też, że spływ CV na nasze ogłoszenia jest większy, niż wcześniej. Wszystko to sprawia, że jeśli chcemy być brani pod uwagę podczas procesu rekrutacji pracowników, musimy się wyróżnić. Według nas dobrym sposobem na to jest postawienie na silną markę osobistą. Ale czym dokładnie ona i jak może Ci pomóc zdobyć wymarzoną pracę?
Marka osobista to sposób, w jaki jesteś postrzegany przez innych, zwłaszcza w kontekście zawodowym. To kombinacja Twojej reputacji, umiejętności, doświadczenia i wartości, które prezentujesz zarówno online, jak i offline. Jest to swego rodzaju osobisty brand, który budujesz poprzez swoje działania, komunikację ze światem i relację z innymi. Marka osobista to świadome kreowanie swojego wizerunku.
Według nas Twoim pierwszym krokiem w budowaniu marki osobistej jest zastanowienie się, jakie cechy wyróżniają Cię spośród innych? Co sprawia, że jesteś unikalny? Jakie są Twoje wartości, pasje i cele zawodowe? Te kwestie to fundamenty, na których oprzesz swoją markę. Pomyśl o swoich mocnych stronach i umiejętnościach, które chcesz dzięki niej podkreślić.
Nie będziemy też ukrywać, że kluczowa w budowaniu marki jest Twoja obecność w internecie. To dzięki niemu docierasz do ogromnej rzeszy osób. Dlatego też uporządkuj swoje profile na portalach społecznościowych. Upewnij się, że wszystkie informacje są tam aktualne i spójne ze sobą. Musisz mieć świadomość, że Twoje zachowanie, komunikacja i wygląd mają ogromny wpływ na postrzeganie Twojej marki osobistej. Dlatego zawsze dbaj o profesjonalizm.
Na swoich profilach dziel się następnie wiedzą i doświadczeniem. Możesz też wykorzystać do tego artykuły, podcasty czy webinary. To właśnie tworzenie wartościowych treści pomoże Ci zbudować reputację eksperta w swojej dziedzinie. A im więcej osób będzie Cię postrzegać jako autorytet, tym większa szansa, że zostaniesz zauważony przez potencjalnych pracodawców. Od tego dzieli Cię już tylko krok do wzięcia udziału w procesie rekrutacji pracowników!
Jako firma rekrutacyjna możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że silna marka pozytywnie wpłynie na Twoją widoczność na rynku pracy. Pracodawcy częściej zwracają uwagę na osoby, które postrzegane są jako eksperci i wyróżniają się spośród innych kandydatów. Dodatkowo posiadanie pozytywnej reputacji i rekomendacji od innych profesjonalistów może być kluczowym czynnikiem w procesie rekrutacji pracowników. Pamiętaj, że silna marka może otworzyć Ci drzwi do lepszych ofert pracy. Firmy często szukają osób, które są znane w branży i mają pozytywną reputację. Dzięki swojej marce możesz więc mieć większe szanse na otrzymanie ofert, które będą atrakcyjniejsze zarówno pod względem finansowym, jak i rozwojowym. Warto też pamiętać, że silna marka osobista nie tylko pomaga w znalezieniu pracy, ale także w rozwoju zawodowym. Dzięki niej możesz mieć dostęp do większej liczby szkoleń, warsztatów i projektów, które pomogą Ci rozwijać umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia.
Jesteśmy jedną z pierwszych agencji rekrutacyjnych i firm doradztwa personalnego w Polsce. Od 1991 roku wspieramy działania HR z zakresu rekrutacji i konsultingu wśród czołowych firm prowadzących działalność na polskim rynku.
Jesteśmy jedną z pierwszych agencji rekrutacyjnych i firm doradztwa personalnego w Polsce. Od 1991 roku wspieramy działania HR z zakresu rekrutacji i konsultingu wśród czołowych firm prowadzących działalność na polskim rynku.
Comments are closed.